• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

UC uppdatering

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Om man fått ett lån utbetalt den 2 oktober. När syns lånet på minuc?
Kommer lånet att synas vid oktober månads uppdatering som brukar ske den 15 ca eller blir det vid uppdateringen per sista oktober så det syns i mitten av november på minuc?

Tacksam för svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
498
Poäng
537
Det är nog ett gränsfall. Vet inte om någon vet exakt datum bankerna rapporterar in och om alla gör det exakt samma dag.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 640
Poäng
1 117
Lånet syns på UC i mitten på November.

Men en färsk låne uc FF syns direkt. I princip inga banker som godkänner automatisk utlåning via Internet med en väldigt färsk UC.
Undantag om man är väldigt lågt belånad i förhållande till sin inkomst. Har laborerat med detta tidigare och planerat lånen för när dom ska utbetalas så att det syns 1.5 månad senare och provat söka efter senaste UC FF är över 1 månad gammal.

Bankerna är ännu tuffare idag efter 8 räntehöjningar och en 9e på gång.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Lånet syns på UC i mitten på November.

Men en färsk låne uc FF syns direkt. I princip inga banker som godkänner automatisk utlåning via Internet med en väldigt färsk UC.
Undantag om man är väldigt lågt belånad i förhållande till sin inkomst. Har laborerat med detta tidigare och planerat lånen för när dom ska utbetalas så att det syns 1.5 månad senare och provat söka efter senaste UC FF är över 1 månad gammal.

Bankerna är ännu tuffare idag efter 8 räntehöjningar och en 9e på gång.
Tack för svar!

Så de pengar jag fick utbetalt 2 oktober kommer belasta min UC i mitten av november? Om lånet blev beviljat den 28e, så är det inte beviljandedatum som rapporteras in utan datum för utbetalning?
Någon som vet exakt vilket datum på månaden som föregående månad uppdateras? Det sägs 15-20, men har någon upplevt ett tidigare datum än den 15e?
 

Gaston

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
897
Mottagna reaktioner
498
Poäng
537
Tack för svar!

Så de pengar jag fick utbetalt 2 oktober kommer belasta min UC i mitten av november? Om lånet blev beviljat den 28e, så är det inte beviljandedatum som rapporteras in utan datum för utbetalning?
Någon som vet exakt vilket datum på månaden som föregående månad uppdateras? Det sägs 15-20, men har någon upplevt ett tidigare datum än den 15e?
Förrförra månaden kom det redan den 10 för mig och många andra. Extremt ovanligt dock.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
1 640
Poäng
1 117
Tack för svar!

Så de pengar jag fick utbetalt 2 oktober kommer belasta min UC i mitten av november? Om lånet blev beviljat den 28e, så är det inte beviljandedatum som rapporteras in utan datum för utbetalning?
Någon som vet exakt vilket datum på månaden som föregående månad uppdateras? Det sägs 15-20, men har någon upplevt ett tidigare datum än den 15e?
Ja det stämmer att det bör synas mitten på November hos UC, Det kan vara mitten på Oktober med om du har otur. Rapportering till UC för de flesta banker är nämligen runt 1-3 på ny månad. Vet detta för att jag flera gånger månaden innan samlingslån betalat in väldigt mycket i amortering på krediter typ 28e och sen väntat till 4-5e med att ta ut pengarna igen för att betala resten av räkningarna. Då syns amorteringen på UC för bättre kreditbetyg men inte uttagen månaden efter. Låg utnyttjad kredit är väldigt bra för kreditbetyg.

Har också vart med om att jag betalat in 28e på flera krediter och tänkt att det vart lugnt att ta ut 2a följande månaden, men då har det registrerats med på UC hos kanske 1 av 3 aktörer medan det gått igenom hos dom andra som amorterat och tillfälliga amorteringen inte vart lika effektiv. Skulle säga att det är 75% att lånet taget andra oktober inte syns i oktober utan först i mitten på November.

Jag gjorde en gång en sammanställning från den stora UC tråden när rapporterna sker under säkert senaste 24 månaderna till UC. Tisdagar var vanligaste dagen, men det fanns inget riktig logik i när UC betyget uppdateras från vad jag kunde se. Vanligaste var mellan typ 14-18e. Men fanns månader då det uppdateras ett par dagar tidigare och något månad lite senare.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Ja idag var det rörigt på minuc. Uppdateringsdatum med varition från 26/9, 2/10, 6/10 och 10/10...SUCK! Har ni tittat på er UC? Har ni samma röra?
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Så här svarade chatten:
"Som längst kan det dröja tills mitten av nästa månad för ett lån eller en kredit att uppdateras. Däremot har de flesta banker och kreditgivare börjat rapportera till oss dagligen, det betyder att många lån och krediter kan uppdateras dagligen."
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp